dag 1 - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Joannebangladesh - WaarBenJij.nu dag 1 - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Joannebangladesh - WaarBenJij.nu

dag 1

Door: Joanne

Blijf op de hoogte en volg

07 Februari 2014 | Bangladesh, Dhaka

Zo. Dat was hem dan, mijn eerste dag in Bangladesh.
Super vreemd om hier rond te lopen zo als reusachtige nederlander. Dat vinden de mensen trouwens zeer interessant, ze doen er niet moeilijk over om je ongegeneerd aan te staren en je soms even aan te raken.

Zo op het eerste gezicht vind ik het echt een mooi land, overal palmbomen en kokosnootbomen, alleen wel hele stoffige en hobbelige wegen. Heerlijk weer ook, zo'n 25 graden en zon. Perfect.
Ik verbaas me enorm over het verkeer, en vooral over het feit dat het zo'n complete chaos is, maar dat er toch zo weinig ongelukken gebeuren. Overal vandaan komen riksja's, busjes, nog meer soorten riksja's en soms lopen er nog wat mensen tussendoor, of een auto of een fietser. Ik ben doodsbenauwd dat ik word aangereden. Gelukkig heb ik Siebe bij me die hier nu al meer dan 11 jaar woont met Jelly en hun kinderen.

Vanmorgen om half 6 lokale tijd kwam ik aan in Dhaka. Daar was meteen het eerste probleem, want de mannen van de bagage deden gewoon niks. Ze wilden geld hebben om de koffers af te geven, maar een meneer vertelde me dat iedeereen kwaad werd, dus toen gaven ze ze toch maar. Het duurde wel heel lang.
Bij de uitgang stond Siebe op me te wachten en die nam me mee naar de school waar hij voor werkt, een aantal kilometer verderop. Af en toe stond er een groepje mensen bij een bus die kapot was om die vervolgens midden op de weg te maken. Heel vreemd.

We hebben hele lekkere thee met melk gedronken bij de directeur van deze school en daarna gegeten bij andere mensen. Rijst met allemaal dingen, heel lekker, maar je wordt helemaal volgestopt.

Nu doen we even rustig aan, en morgen gaan we met de bus richting Parbatipur, het dorp waar de school staat waar ik ga werken.

Groetjes!

  • 07 Februari 2014 - 18:36

    Mam:

    Wat leuk dat je meteen begonnen bent met je blog.
    Heb je die fotos onderweg gemaakt
    Ik mis alleen nog iets aan het eind, je weet vast wel wat ik bedoel. :-)

  • 08 Februari 2014 - 17:08

    Nelie Wiersema:

    Hoi Joanne,

    Leuk om je verhaal te lezen.
    Je reis is nu dus echt begonnen.
    Geniet er van!

    Groeten Nelie [collega van je moeder]

  • 08 Februari 2014 - 23:38

    Ad De Wind:

    He, Joanne,

    Wat gaaf om je eerste reisverslag te lezen. Meissie, het ga je super, super goed daar in Bangladesh, en ik blijf je volgen ( je reisverslagen natuurlijk) Succes met je werkzaamheden.

  • 09 Februari 2014 - 02:45

    Lisa En Jb:

    Hee Joanne

    Wat fijn om te lezen dat je veilig bent aangekomen en na 1 dag al zoveel leuke en eerste indrukken meemaakt en ziet en wie zien graag je volgende bericht tegemoet! Heel veel plezier en succes er mit!!
    Liefs

  • 09 Februari 2014 - 10:43

    Pauline:

    Hoi zussie,

    Wat goed en fijn om te lezen dat je veilig bent aangekomen. En wat een indrukken komen er zo op je af hè. Heel veel succes met de werkzaamheden en geniet van dit avontuur! Leuk om je avonturen via deze weg te lezen!
    Veel liefs!

  • 09 Februari 2014 - 12:42

    Trees:

    Leuk om je zo te volgen, zit nu te wachten op je 2e verslag, leuk. Ben je toch een beetje bij ons

  • 10 Februari 2014 - 21:39

    Wiep Oosting Elzinga:

    Hallo Joanne
    Hoorde van je oma dat je al weg was. Blij dat je goed bent aangekomen.
    Wens je een goede tijd daar.

    Lfs uit Hoogezand Wiep en Kor

  • 12 Februari 2014 - 19:19

    0ma Rens:

    heerlijk om zo met je mee te kunnen leven
    lieve schat veel succes en tot je volgende verslag
    liefs opa en oma


  • 22 Februari 2014 - 21:38

    Diny:

    Lieve Joanne,
    Wat fijn dat het zo leuk is en dat het zo goed met je gaat. Blijf volop genieten! . Leuk dat je veel mensen ontmoet uit verschillende landen. We kijken alweer uit naar je volgende verslag.

    liefs, Diny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bangladesh, Dhaka

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 655
Totaal aantal bezoekers 15164

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2017 - 31 Januari 2018

Op avontuur in Wales

22 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

07 Februari 2014 - 15 April 2014

Bangladesh 2014

Landen bezocht: