schooldagen - Reisverslag uit Parbatipur, Bangladesh van Joannebangladesh - WaarBenJij.nu schooldagen - Reisverslag uit Parbatipur, Bangladesh van Joannebangladesh - WaarBenJij.nu

schooldagen

Door: Joanne

Blijf op de hoogte en volg

11 Februari 2014 | Bangladesh, Parbatipur

Gister ben ik begonnen als 'auntie' (ze noemen leraren hier auntie en uncle) op de school hier, nog geen halve minuut lopen vanaf de guesthouse waar ik verblijf.
waar ik trouwens een fantastische kamer heb met uitzicht op de rijstvelden vanaf m'n balkon.

de kindjes zijn ontzettend schattig hier, heel braaf ook. ze zeggen allemaal in koor 'goodmorning auntie' als je binnenkomt en gaan netjes in de rij staan voor ze het lokaal verlaten. ik ben gister de hele dag bij grade 1 geweest, kinderen van een jaar of 5. vandaag grade 2 en morgen grade 3. ik was vooral aan het kijken en luisteren, want veel was in bangla. wiskunde geven ze in het engels, dus daar kon ik helpen als iemand iets niet snapte.
ook doen ze hier aan een soort van niveaulezen in het engels. veel kinderen hebben daar nog moeite mee, dus daar heb ik ze mee geholpen. dat vond ik wel heel leuk om te doen.
auntie Hannah Jane (uit iets van niieuw-zeeland of autstralië) heeft al een paar week geen stem, dus vandaag moest ik bij 2 lessen haar stem spelen en de kinderen vertellen wat ze moesten doen.

ik moet nog steeds erg wennen hier, maar het begint elke dag een beetje leuker te worden. ik leer wat mensen en kinderen kennen, zo ook een heel aardig canadees meisje die hier in de guesthouse verblijft tot eind april.

nu ga ik eerst naar iets met bidden, ik weet niet precies wat ik me erbij moet voorstellen. volgens mij met een groepje 'buitenlanders' (iedereen die voor LAMB werkt en niet uit bangladesh komt) een soort bijbelstudie.

leuk om zoveel reacties te lezen!
ik probeer over een paar dagen weer een stukje te schrijven.


  • 11 Februari 2014 - 21:39

    Trees:

    Ik denk dat ik dat ook maar ga instellen, aunti Trees en de kids allemaal netjes in de rij.
    Leuk dat je weer wat hebt geschreven en dat je al een beetje went daar.

  • 13 Februari 2014 - 00:45

    Ad De Wind:

    He auntie Dijkema,

    Ik wist het wel! Ik heb altijd al gezegd, je wordt nog eens mijn collega, en zie daar, profetische woorden... Al is het ver weg in Bangladesh. Ik zal een goed woordje voor je doen bij mijn directeur, voor als je terug komt. Fijn om te horen dat je, ondanks het wennen, ook flink geniet. Waar ik wel nieuwsgierig naar ben, wat is de leeftijd van de kinderen in grade 1, en is het, qua leeftijden, te vergelijken met onze lagere scholen? Een half minuutje vanaf jou
    guesthouse, naar school, wat een mazzel, kun je langer in bed blijven liggen! Slaapt het een beetje met die hitte? Joanne, succes met al je mooie werk, en weer gaaf om wat van je te horen.

    Ad

  • 13 Februari 2014 - 00:45

    Ad De Wind:

    He auntie Dijkema,

    Ik wist het wel! Ik heb altijd al gezegd, je wordt nog eens mijn collega, en zie daar, profetische woorden... Al is het ver weg in Bangladesh. Ik zal een goed woordje voor je doen bij mijn directeur, voor als je terug komt. Fijn om te horen dat je, ondanks het wennen, ook flink geniet. Waar ik wel nieuwsgierig naar ben, wat is de leeftijd van de kinderen in grade 1, en is het, qua leeftijden, te vergelijken met onze lagere scholen? Een half minuutje vanaf jou
    guesthouse, naar school, wat een mazzel, kun je langer in bed blijven liggen! Slaapt het een beetje met die hitte? Joanne, succes met al je mooie werk, en weer gaaf om wat van je te horen.

    Ad

  • 13 Februari 2014 - 00:50

    Ad De Wind:

    Sorry voor het dubbel plaatsen, mijn tab doet wat vreemd. Ik krijg steeds zo'n irritante reclame door mijn beeld heen voor een reis naar Jordanië.. Uncle Ad in Jordanië. Probeer ik weg te klikken, maar hoogstwaarschijnlijk twee keer op plaats bericht gedrukt, denk ik.

  • 13 Februari 2014 - 01:00

    Ad De Wind:

    Nog een sorry, bij het nogmaals lezen van jou reisverslag, had ik al antwoord op mijn vraag, welke leeftijd in grade 1, vijf jaar. Gaaf!!!

  • 13 Februari 2014 - 01:00

    Ad De Wind:

    Nog een sorry, bij het nogmaals lezen van jou reisverslag, had ik al antwoord op mijn vraag, welke leeftijd in grade 1, vijf jaar. Gaaf!!!

  • 13 Februari 2014 - 13:51

    Joanne:

    Jaja dat auntie en uncle werkt goed, het klinkt ook wel lief eigenlijk.
    Nou, ondanks dat ik het hier heel leuk vind ga ik nog steeds niet in het onderwijs, het spijt me!
    Haha en dat geeft niet, ik snap dat internet soms lastig kan zijn voor de iets uh, oudere mensen onder ons.
    De hitte valt nu nog heel erg mee, het is overdag zo'n 25 graden en 's avonds onder de 20.
    Over een paar weken wordt het zomer (het is nu winter), dan schijnt het echt heel warm te zijn. ik ben benieuwd.

  • 14 Februari 2014 - 20:29

    Emilie:

    Hee Jo!

    Fijn om te lezen dat het daar leuk is, en ook leuk dat je in verschillende klassen mag meelopen voor de afwisseling. En die temperaturen hoef je wat mij betreft niet te noemen, aangezien het hier een soort van herfst is :(.
    Lief ik kan helaas geen heel lang verhaaltje schrijven want ik ga zelf ook de grens over.
    Maar ik hou je in de gaten, doe voorzichtig daar en geniet ervan!

    Liefs, Emilie

    Ps: heb je al een mobiel nummertje?

  • 15 Februari 2014 - 13:19

    Karen:

    Hee topper,

    Wat superleuk om dit te lezen.
    En wat moeten die temperaturen heerlijk zijn..
    en die kinderen, geweldig! Geniet er maar lekker van!
    Ben heel benieuwd naar wat je nog allemaal gaat meemaken,
    ik blijf je volgen!
    Heel veel liefs, knuffels, kusjes, en andere leuke dingen vanuit het koude Nederland...

    X'Karen :)

  • 18 Februari 2014 - 14:41

    Wilma Weggers:

    Hallo Joanne,

    Wat een onderneming, goed dat je dit doe!
    Leuk om je verslag te volgen en fijn dat je het naar je zin heeft.
    Suc6 en Liefs van Tante Wilma en groetjes ook van Egbert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bangladesh, Parbatipur

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 15188

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2017 - 31 Januari 2018

Op avontuur in Wales

22 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

07 Februari 2014 - 15 April 2014

Bangladesh 2014

Landen bezocht: