Weekendbelevenissen - Reisverslag uit Parbatipur, Bangladesh van Joannebangladesh - WaarBenJij.nu Weekendbelevenissen - Reisverslag uit Parbatipur, Bangladesh van Joannebangladesh - WaarBenJij.nu

Weekendbelevenissen

Door: Joanne

Blijf op de hoogte en volg

16 Maart 2014 | Bangladesh, Parbatipur

Hoi liever lezers!

Hier weer een update vanuit mijn ontzettend mooie en bijzondere onderkomen waar ik alweer meer dan 5 week verblijf.

Eerst wil ik even zeggen dat het ongeveer met de dag warmer begint te worden. Ontzettend fijn dat ik zo geweldig kan omgaan met zulke temperaturen. Ik hoop dat het sarcasme overkomt vanaf deze kant van de wereld. In de schaduw is het trouwens nog wel goed te doen, maar in de zon is het echt te warm.

Ook dit weekend heb ik weer van alles beleefd. Zo begon mijn weekend met een etentje bij de Nederlande Renate en haar zoontjes Mischa (4) en Josia (2,5) donderdagavond (haar man Jelle was er niet). Ik werd door de kindjes natuurlijk weer aan het werk gezet met verhaaltjes en boekjes voorlezen, en Mischa vond het nodig om me het hele verhaal van Cars nogal gedetailleerd te vertellen.
Na nog een lekker kopje thee te hebben gedronken samen met Renate, ben ik weer weggegaan voor een heerlijke movienight met de anderen uit de guesthouse, inclusief popcorn en chocola. (oke, soort van chocola. Het smaakt een beetje vreemd) We hadden wel zoveel mogeljk onze voeten op de stoel of bank, want er schijnt hier een muis rond te lopen.

Vrijdag heb ik nog een film gekeken, met Christa, auntie Hannah Jane en auntie Heather dit keer. Alleen al doordat het een animatiefilm was vond ik hem leuk. Ik heb ook nog meer dingen gedaan vrijdag, zoals met Christa en Adele (nieuwste aanwinst in de guesthouse, iets van 30 en komt uit Engeland) bij de cricketwedstrijd kijken. Cricket is hier volgens mij de nationale sport, maar ik vond het eerlijk gezegd een tikkeltje saai. En ik snap de regels niet.

Zaterdag ging ik met Christa en haar tante Deb winkelen in Parbatipur. Winkelen is hier fantastisch, alles kost bijna niks en dan kun je ook nog afdingen meestal. Zo gingen we o.a. op zoek naar sjaals (wat sowieso al verbaasde blikken opleverde aangezien het boven de 30 graden is en alleen maar warmer wordt), en toen een man 450 taka (ong. €4,50) voor een sjaal vroeg zei Deb: 'Just give him 250, he'll take it.' Dat deed ik braaf, en na enig tegenstribbelen (verkoper:'ik draai verlies!' Deb:'nee, je verkoopt het nu toch aan niemand anders') accepteerde hij dit belachelijke voorstel.
's Avonds had ik met Adele, Katrina en Christa (Martina was ziek en Alice was on-call en werd gelijk toen we er waren gebeld door het ziekenhuis) een pizzaparty met pizza die de hulp van Deb en Christa gemaakt had. Betere pizza krijg je hier in Bangladesh waarschijnlijk niet. (In Nederland wel, een beetje tonijn of salami zou bijvoorbeeld heerlijk zijn. Salami is alleen vrij ondenkbaar in een moslimland,tot mijn grote spijt.)

Volgend weekend en het weekend daarop staat er weer van allerlei leuks op de planning, daarover later meer.

Ik wil dit stukje graag afsluiten met een dringend advies: was nooit witte en rode kleren tegelijk!
Het mannetje van de guesthouse heeft dit advies nooit gehad gok ik, want mijn prachtige nieuwe kameez (tuniek) heeft hij samen met mijn bijpassende rode broek met figuurtjes gewassen. Nu is mijn prachtige witte kameez gevlekt roze..

Dit was het voor nu eerst weer.

Doei!

  • 16 Maart 2014 - 17:55

    Agien:

    Hoi Jootje,
    Leuk om weer een update van je te lezen! Fijn dat het goed met je gaat. Geniet er lekker van.
    Wij denken aan je, zeker als we koffie drinken.....
    Liefs, Agien

  • 18 Maart 2014 - 15:29

    Christa:

    Hi!
    I'm finally reading your blog. :) Translate isn't getting it exactly right, but I'm understanding what you're writing about at least. I think you can get salami in Dhaka if you go to the german butcher, or really any grocery store with a butcher! It's worth trying. :)

  • 21 Maart 2014 - 06:03

    Ad:

    Meer dan vijf weken alweer, wat gaat het toch snel. Het blijft leuk jouw verslagen te lezen!!
    Succes met alles.

    Ad

  • 21 Maart 2014 - 18:04

    Renske:

    gezellig om je verslag te lezen wij genieten er van ga zo door
    o je mooi rode dres gevlekt koop je toch een nieuw sjaaltje kun je weer een koopman afzeten
    lieve schat tot gauw horens knuffel oma

  • 23 Maart 2014 - 15:20

    Emilie:

    Niks boven onze zelfgecreëerde chaos pizza's! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bangladesh, Parbatipur

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 15183

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2017 - 31 Januari 2018

Op avontuur in Wales

22 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

07 Februari 2014 - 15 April 2014

Bangladesh 2014

Landen bezocht: