Nieuwe avonturen van Joanne in Bangladesh - Reisverslag uit Dinājpur, Bangladesh van Joannebangladesh - WaarBenJij.nu Nieuwe avonturen van Joanne in Bangladesh - Reisverslag uit Dinājpur, Bangladesh van Joannebangladesh - WaarBenJij.nu

Nieuwe avonturen van Joanne in Bangladesh

Door: Joanne

Blijf op de hoogte en volg

09 Maart 2014 | Bangladesh, Dinājpur

Hier weer een aantal avonturen van afgelopen dagen!

Gister ben ik met Jelly, Anna (hun 10-jarige dochter) en Abel naar de coffee shop geweest om, jawel, koffie te drinken. Hoewel ik moet toegeven dat mijn cappuccino meer naar een soort vreemde chocomelk smaakte en Jelly's ijskoffie naar rare melk, toch was het idee leuk.

Verder heb ik gister eigenlijk vooral heerlijk in de zon gezeten, eerst een paar uur op m'n balkon met een boek en een lekker zomers muziekje in m'n oren, en daarna in de hangmat op het dak bij Siebe en Jelly. Ik ben nu dan ook wel een klein beetje verbrand moet ik toegeven, misschien toch iets te enthousiast geweest.
Ohja en ik heb nog twee nieuwe outfitjes opgehaald bij de tailer gister. Heel creatief samengesteld dit keer: beide kameezen (tunieken/jurken) zijn gemaakt van orna's (sjaals), en een van beide salawars (broeken) is gemaakt van een mannenblouse. Toch zijn ze best leuk geworden.

Vrijdag ben ik met de drie andere shorttermers die in de guesthouse verblijven (Katrina uit Canada, Martina uit Zwitserland en Alice uit Engeland) een dagje weggeweest. We hadden de hele dag onze eigen chauffeur, ideaal.

We begonnen ons uitstapje bij een Chinees restaurant, voor de afwisseling met al die rijst elke dag. Bij dezen wil ik graag iedereen die ooit van plan is bij Martins Chinese Restaurant in Dinajpur te gaan eten, afraden om Martins Special noodles te nemen. We zijn er nog steeds niet over uit watvoor soorten vlees daar nou allemaal doorheen zaten..

Vervolgens zijn we naar een hele mooie terracotta tempel geweest, maar al snel waren wij voor de rest van de bezoekers een grotere attractie dan de tempel zelf, en toen we weggingen liepen er 3 bedelaars achter ons aan en bleven bij de auto staan totdat we wegreden, heel zielig eigenlijk.

Als laatste halte gingen we naar een meer, wat een soort jongerenpark was. Er werd muziek gedraaid op sommige plekken (verschrikkelijke herrie, maar dat terzijde) en er waren hier en daar wat (waarschijnlijk wel getrouwde) stelletjes, heel gewaagd hier in dit land. Ook hier waren we weer veel te interessant en moesten we met allerlei mensen op de foto. Het begint vrij vervelend te worden. Alsof we beroemdheden zijn ofzo, terwijl we alleen maar een andere huidskleur hebben. Oke en het helpt ook niet echt mee dat m'n haar blond is.

Op school ben ik al vrij goed gewend aan alles. Ik leer al aardig wat kindjes kennen, en van een aantal van hen kan ik zelfs de naam onthouden. Ik heb een paar kindjes van grade 4 geprobeerd het woord goochelaar te leren. Ze kunnen de letter g niet zeggen, dus dat was niet zo'n succes. Gelijk wilde de hele klas dat ik het woord voor ze opschreef, en waren ze allemaal hard bezig een poging te doen om het woord uit te spreken.

Al met al voel ik me steeds meer op m'n plek hier. Af en toe voel ik me zelfs best nuttig op school. Vijf kindjes uit grade 3 moet ik steeds een voor een helpen met lezen tijdens de engels les, omdat ze qua niveau achterlopen op de rest van de klas.

Ik mis iedereen wel heel erg!

Groetjes vanuit hier

  • 09 Maart 2014 - 13:35

    Albert :

    Jojo!

    Wat heerlijk om je verhalen te lezen en tussen de regels door te zien dat het goed met je gaat, we zijn echt super trots op je! Heftige verhalen ook aan de andere kant, kan me voorstellen dat je vaak eens denk hoe dankbaar we moeten zijn hier in nederland met alles wat we hebben.

    Ik snap best dat iedereen met je op de foto wil, zou ik ook willen maar na de zoveelste persoon snap ik dat je er wel klaar mee bent, misschien dat haar verfen helpt????

    We missen je maar blijf nog maar ff!

    Albert.

  • 09 Maart 2014 - 18:11

    Mama:

    leuk verhaal weer ,moppie

  • 09 Maart 2014 - 21:29

    Agien:

    Dag Joanne!
    Wat beleef je een prachtig avontuur. En je schrijft er zo leuk over! Wat een super-ervaring voor je! Ik hoop snel weer een foto van je te zien in je nieuwe outfit. We leven hier allemaal met je mee. Via Peter zijn we aardig op de hoogte. Maar ja, als hij op zee zit dan horen we niet zoveel...
    Wat een bijzondere dingen maak je mee, ook indrukwekkend zeg. Dat kan best wel eens verwarrend zijn.
    Geniet nog maar lekker van deze tijd! En houd ons maar op de hoogte!
    Liefs, Agien



  • 09 Maart 2014 - 21:56

    Hans:

    Leuk om te lezen wat je allemaal beleefd. Heeft het ook nog eens een voordeel dat je blond bent.......
    Heel veel plezier en wees daar maar tot een zegen! Mooi dat je dat mag doen voor die kinderen.

  • 11 Maart 2014 - 20:57

    Karen:

    Hee lieverd!

    Wat tof om je verhalen allemaal te lezen. :) En ik kan me zeker voorstellen dat het super irritant is om steeds op de foto te moeten,.! (Nu is de droom om koningin/model/beroemd te worden waarschijnlijk wel weg,, wat weer een enorme inspanning scheelt, whaha).
    Maar tof Joanne, dat je zoveel ziet van de natuur & cultuur en zoveel tijd ook hebt om uitstapjes te maken. (tenminste, zo lijkt het :p ) Ik ben echt heeeel erg benieuwd naar je foto's! ;) En ook wel heel erg benieuwd naar je kleding whaha. Superhandig, een broek maken van een blouse. Ik ga het maar niet proberen xd

    Hee chick, veel succes en plezier weer de komende dagen/weken!
    Ik denk aan je,
    Liefs Karen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bangladesh, Dinājpur

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 634
Totaal aantal bezoekers 15184

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2017 - 31 Januari 2018

Op avontuur in Wales

22 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

07 Februari 2014 - 15 April 2014

Bangladesh 2014

Landen bezocht: